Патріотичне виховання


Я ЖИВУ В УКРАЇНІ!
 Мета: доповнити і поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву , комунікабельність; формувати громадянські якості, патріотизм, людяність, працьовитість; виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; налаштувати учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою.
 Обладнання: карта України, державні символи України; Конституція України, народні символи країни, плакати про Україну , презентація.
Хід заходу
І. Організація класу
1. Привітання
2. Вступне слово вчителя.
Дорогі діти, шановні батьки! Я рада вас вітати у нашому  класі з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку, терпіння. А зараз розпочнемо наш перший урок.
Вчитель: Шкільний дзвінок щойно сповістив нам про те, що час починати. А присвячений він цього року прекрасній даті, 25-річчя незалежності України. Складання асоціативного куща «Любов до України»

Україна…Це не просто слово. Це не назва на географічній карті. Це наша домівка, де мама і тато, де тепло й затишно. Це славна земля з довгою історією, яку творив волелюбний народ.  Ось уже 25 років ми прагнемо довести своє право на існування на політичній карті світу. Перші кроки незалежності стали випробуванням для всіх нас – тестуванням на зрілість, на терпіння, на толерантність, нарешті – на здоровий глузд. Нині уже ніхто не сумнівається в тому, що український народ в змозі поліпшити життя у своєму домі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
 Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш Павла Тичини.
Х*ч м*л*й, я не*ел*кий,
 З*т* д*б*е *н*ю,
Щ* к*ай р*д*ий – Ук*а*н*,
Я ї* к*х*ю.                    
(Хоч малий, я невеликий, Зате добре знаю, Що край рідний – Україна, Я її кохаю.)
 Україна…В одному цьому слові для нас бринить чарівна , ніжна, мелодійна музика.
Яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна». (Україна рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна,неповторна)
 ІV. Робота над темою уроку
 Діти! Влаштовуємося зручніше і вирушаємо в уявну подорож рідною Батьківщиною. А подорожувати ми будемо на літаку, який легко перенесе нас в будь-яку частинку країни і, навіть, в далеке минуле. Приготувались! Рушаймо! Ми пролітаємо над густими зеленими лісами, глибокими синіми річками, над широкими степами і зупиняємось у далекому минулому.
1-а зупинка «Виникнення української землі» Легенда
1-й учень. Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, створив Бог. Та всі вони були мертві. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить та планета ожила і заграла всіма барвами.
2-й учень. Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти й кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт... Кинув свій мішок у напрямку живої планети, яку щойно назвав Землею.
3-й учень. Раптом мішок зі скарбом розв’язався, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. А найбільше їх потрапило на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, кращого від якого не було на всій цій Землі. І вигукнув Господь: — Це справжній рай!
4-й учень. Ступив на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай. — Наша Україна – райська земля безмежних степів, неозорих ланів, прадавніх таємничих лісів. Це земля могутніх і славних предків, які залишили нам у спадок священні звичаї та прекрасні поетичні традиції, безцінні дари – слово і пісню. Звучить «Україна моя! Це пісні солов’їні». (Музика О. Янушкевич, слова Н. Погребняк). А ми поспішаємо далі. Килим переносить нас в нашу рідну країну.
2-а зупинка «Моя рідна країна»
Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа – 604 тис. кв. метрів. На території України проживає понад 110 національностей. Чисельність населення становить близько 43 млн. осіб. Гори: Карпати (Говерла – найвища гора). Річок близько 70 тис. Найбільші – Дніпро, Дунай, Дністер Південний Буг, Сіверський Донець. Найбільші і найвідоміші озера: Світязь, Синевир, Ялпуг.
Вікторина «Люби, вивчай свій рідний край»
• Як називається наша Батьківщина? ( Україна)
• Яке найважливіше місто України? (Київ)
• Найдовший у світі музичний інструмент. (Трембіта)
 • Герб України. (Тризуб)
• Чому Черкащину називають шевченківським краєм? (Тому що там народився Т. Шевченко)
• Дерево - народний символ. (Верба)
 • Як називається урочиста пісня, що є символом держави? (Гімн)
• Найвища гора України. (Говерла)
 • Брати- боксери в Україні. (Брати Кличко)
• Грошова одиниця України. (Гривня)
 • Колір прапора України. (Блакитно – жовтий)
 • Розписані великодні яйця. (Писанки)
• Найбільша річка України. (Дніпро)
• Швидкий український танок. (Гопак)
• Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності. (Леся Українка)
 • Кущ – символ рідного краю.(Калина)
• На якій вулиці знаходиться твоя школа?
- Дітки, ви справжні українці, тому що ще маленькі, а вже так багато знаєте про країну, в якій живете. Але ми не зупиняємося на досягнутому, а впевнено рухаємося вгору і прагнемо ще більше пізнати рідний край.
3- тя зупинка «Україна – незалежна держава»
Україна – країна, де найбільше люблять волю, країна довгої вікової боротьби за неї. Цього року 24 серпня ми відзначили 25 років Незалежності України. 24 серпня 1991 року Верховна рада проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави. Україна має свою Конституцію – Основний закон, правила, за якими живуть українці. Виборовши свою волю, Україна має і свої державні символи.
Свої національні символи люди повинні шанувати й берегти. Про це записано у ст. 65 Конституції України «Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України». Також в Основному законі сказано, що державною мовою в Україні є українська мова.
 Гра «Конверт запитань» (на столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта аркуші із запитаннями та відповідають на них.)
1) Коли звучить Гімн України? (Під час урочистих подій, а також о 6 годині ранку по Українському радіо.)
2) Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський.)
3) Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня.)
4) Що символізує тризуб? (Тризуб символізує волю, славу, силу.)
 5) Коли святкують День Конституції України? (28 червня.)
6) Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)
4-а зупинка «Українські дива»
В нашій країні було визначено сім найкращих природних чудес:
-    Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець»
Києво-Печерська Лавра 
Софія Київська
4)    Херсонес Таврійський
5)    Історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця» 
6)    Національний заповідник-острів  «Хортиця»
7)    Національний дендрологічний парк
8)    «Софіївка»
V. Підсумок уроку
Заключне слово вчителя
Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна – це ви! То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями прославляйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України. Дякую вам за увагу і співпрацю! На все добре!



Комментариев нет:

Отправить комментарий